skadeanmälan

har anmäler du din skadan till fastums försäkringsservice

Börja med att anmäla vad som hänt här på webben.

Vi kommer sedan att kontakta dig inom tre arbetsdagar

Behöver du prata med oss angående en skada ringer du på

90 220

Vår handläggare är på plats dagtid vardagar, övrig tid kommer ni till vår jour.

Anmälan av skada skall alltid göras med nedanstående formulär.

Är skadan akut (t.ex utströmmande vatten) ring oss direkt

90 220

VANLIGASTE SKADEHÄNDELSERNA


Vid akuta ärenden ring oss alltid på 90 220

Om vattenskadan inträffar

Här anmäler du om du har fått eller upptäckt en vattenskada

i din lägenhet.

HAR NI HAFT INBROTT

Här anmäler du om du upptäcker att det har skett inbrott i fastigheten.

Om du har haft inbrott i lägenheten tänk på att den behöver polisanmälas samt att du behöver göra en anmälan till din hemförsäkring.

VID BRAND

Här anmäler du om du har haft en brand i din lägenhet eller om du indirekt har drabbats av en brand.

har fått problem med skadedjur?

Får du problem med skadedjur eller ohyra kan du anmäla det direkt till oss.

Så här fungerar vår försäkringservice

Du anmäler

På webben kan du göra din anmälan när som helst på dygnet. Anmälan verifieras med BankID

Vi bekräftar

När vi startat handläggningen av ditt ärende skickar vi ut ärendenummer samt länk till ditt ärende

Alltid tillgång

Allt som rör skadan som beslut, dokument etc. har du alltid tillgång till i ärendet.

har ni inte fastumförsäkring idag kontakta oss så berättar vi mer